070113 - tvåtusentolv

Vad gjorde du 2012 som du aldrig gjort förr?
Tog studenten, flyttade hemifrån, for utomlands med två av mina bästa kompisar, började jobba på riktigt, skaffade hund.

 
 

Vilka länder besökte du?
Grekland

Upptäckte du någon ny artist?
Jag har upptäckt många artister, kommer inte på någon speciell.

Vilken var den bästa boken du läste?

Det var nog syskonkärlek.

Vilken politisk fråga gjorde dig mest upprörd?
Hatar politik!

Något annat som gjorde dig upprörd?
Nog har jag varit upprörd mer en en gång under det här året men det är oftast inte så att jag i efterhand önskar att det kanske inte blivit si eller så för vid sådana tillfällen lär man sig ganska mycket om sig själv och om människor man har runt omkring sig. 

Vilken händelse gjorde dig mest glad?
Ja när jag fick veta att jag skulle bli faster, när ellinor ringde och sa att jag hade fått ett jobb, dagen när vi bokade rhodos resan, när vi hämtade ville, och många andra stunder med dom ja tyck om mest!

Vilken händelse var mest skrämmande?

 Ja alla olyckor som händer runt omkring oss där unga människor rycks bort alldeles för fort.

 

Vad skulle du vilja göra 2013, som du inte gjorde 2012?
Kanske börja läsa på universitet, resa mer, leva fullt ut.

Vad gick det mesta av dina pengar till?
Saker till läggan och hyror, mat, alkohol osv.

Vad önskar du att du gjort mera av?
Skita i energitjuvar och bry mig mer om människor jag verkligen vill ha i mitt liv.

Vad önskar du att du gjort mindre av?
Fega mindre. Man lev ba en gång.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Var hemma och hade främmande,fikade och fick en massa fina presenter av släkt och vänner!

Hur firade du midsommar?
Jag och oskar for till hans syster som bor i Skellefteå/kåge. Åt god mat, lekte lekar, åkte ut på havet med Pär's båt och dagen efter for vi till byske och sola och bada. Mycket trevligt!

Hur firade du jul?
Vaknade upp vid feber så vi tog det ganska lugnt på morgonen jag och oskar, gjorde julskinka och gjorde oss i ordning sen for vi på norräng och åt dopp i grytan och lämnade paket. Sen for vi hem och vilade lite mer innan vi for till Ralf och Karin och såg kalle och sen for oskar hem och åt. Så jag var mestadels med min familj hos mina kusiner och farmor och så vidare. Fick en jäkla massa paket och jättebra grejer, bland annat min älskade dolce och gabbana parfym och en plattång. Sen spelade vi julkappsleken och sist for jag på norräng och fick en massa paket där med. Bla örhängen och underställ. Trots febern hade jag en mycket bra jul.

Hur firade du nyårsafton?
Vart en lugn en i år.Var hos mamma och pappa med Oskar och Robin och Madde och spelade spel och tog det bara lugnt. Vid tolvslaget for vi på shell men där var det inte så mycket drag så vi for hem strax efter tolv och la oss.

 
 
 
 
 

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2012?
Att man ska va rädd om människor runt omkring sig för allt kan fan hända.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0