Dag 11 - Mina syskon

Kändes passande att skriva om dom idag när jag inom en veckas tid drömt att en av dom skjutit sig och en druknat, höhö...

Jag har två äldre syskon, Elin och Robin.
Elin är 19 och mellan oss skiljer det  2år, Robin är 22 år så mellan oss skiljer det 5 hela år.
Elin och jag är mer jämnåriga så man kan säga att vi har varit mer i luven på varandra genom åren.
Hon är inte så lik mig i sättet, hon är väldigt bestämd och säger vad hon tycker och tänker vilket jag inte är så bra på, men samtidigt är hon väldigt omtänksam och rolig att umgås med. Förutom våra bråk-perioder har vi nästan alltid kunnat prata med varandra om allt.
Hon bor nu inte hemma så vi ses inte lika ofta, vilket betyder att vi inte bråkar lika mycket?
Hon har stöttat mig, hjälpt mig och 'beskyddat' mig när jag behövt det och det är jag väldigt tacksam över.




Robin och jag är mer lika i sättet, vi är ganska lugna av oss och är inte så bra på att säga allt vad vi tycker och tänker. Jag och Robin har nästan aldrig bråkat, nog har det hänt men jag jag inte komma på många gånger vi har stått och skrikit åt varandra. Kan ha att göra med att vi är så lika i sättet, men samtidigt att han är så pass mycket äldre än mig.
Han är väldigt rolig, snäll och älskar att jaga och fiska.
Även han har alltid varit den som ställt upp och hjälpt mig när jag behövt och det är jag mycket tacksam över.
Jag har två syskon som alltid har funnits där för mig, och än om vi bråkar eller något blir fel så är jag lyckligt lottad som har dom vid min sida.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0